OP HET NIEUWE JAAR


 Overpeinzingen, mijmeringen.

2020 en 2021: velen van ons zouden die jaren willen rebooten en dan zonder dat vervelende virus dat niet alleen veel slachtoffers maakt maar ook de samenleving in tweeën splijt. Ik zal mijn mening hier niet over geven, dit is een blog over poppenhuizen en ik waag me niet aan politieke uitingen.
Wat wel te merken was dat is dat mensen al enorm vroeg startten met het opzetten van een kerstboom, hun huis decoreerden, op zoek naar geborgenheid en gezelligheid in donkere dagen. De lichtjes kunnen aan, kaarsjes branden, eventueel een open haard: warmte.

Ik ben blij met een erg fijne hobby.

In de warme maanden spendeer ik veel tijd buiten, wij zijn echte kampeerders en halen de vouwwagen van stal als het kan. In de koude maanden vind je me boven in mijn eigen cocoon, plannetjes makend en uitvoerend in m'n hobbykamer. Het is fijn om iets om handen te hebben, je niet te hoeven vervelen als je noodgedwongen binnen moet zitten. En de lichtjes van mijn poppenhuizen maken  het daarbij knus en gezellig.

December is bijna achter de rug, 2022 komt er aan

Maak van iedere dag een feestje, laat ieder moment verlicht zijn, drink en eet met mate (ik las net dat veel maagverkleiningsoperaties vanwege de pandemie worden uitgesteld, dus probeer die operaties te voorkomen. Dit terzijde) en geniet iedere moment van je familie en vrienden om je heen. Wat mij betreft niet alleen in de dagen van december.

Kitty

Reacties