LUNDBY KLEDING

Miniscuul kleine kleding. En dat lukt niet met de naaimachine!

Als kind had ik een hekel aan handwerken.

Vroeger vond ik handwerken helemaal niet zo leuk maar ik zat op een meisjesschool en het hoorde blijkbaar bij de opvoeding.
Inmiddels heb ik er heel wat meer schik in en ben ik begonnen met het maken van Lundby-kleding. 
 

De grote truc is om de juiste stofjes te vinden: 'n beetje redelijk in verhouding qua patroon maar ook niet te grof omdat dat er vreemd uit gaat zien. Daarnaast is een patroon ook van belang, dat is denk ik nog het moeilijkst.Want daar waar er heel veel Barbiepatronen te vinden zijn op het internet, voor een Lundby-popje zijn ze onvindbaar. En ik heb het geprobeerd om de Barbie-exemplaren te verkleinen maar haar maten zijn zo absurd dat mevrouw Lundby daar nooit in past. Dus blijft het ter plekke afmeten met biaisband en kleine lapjes.

Babysokjes

Recent heb ik bij een heel goedkope alles-winkel een setje met babysokjes gekocht. De boord is al gefestoneerd dus dat scheelt je al veel tijd omdat je niet hoeft te zomen. Je maakt er snoezige truien van zoals je op mijn twee achterste modellen op de eerste foto kunt zien. En op de foto die nu volgt, staat Jake in een prachtige badjas, vervaardigd uit twee witte sokjes.


Maak jij de kleding voor je inwoners wel eens zelf? Of laat je ze gewoon lekker lopen in de kleding zoals ze die aan hadden toen ze uit de winkel kwamen?
Laat een bericht achter bij de comments.

Reacties