Engelse Dollshouse World

 

(Door op de foto's te klikken , kan je het artikel gewoon lezen)
De poppenhuiswereld is er eentje op zich. En groter dan je denkt, ook nog eens. Een reuze-mini wereld.
Er zijn op Facebook verschillende groepen in allerlei talen en je leert wereldwijd mensen kennen die je hobby delen.
Soms staat er in zo'n groep een oproep of er nog iemand is die een specifieke bijdrage kan leveren aan een poppenhuismagazine.
Dit Engelse magazine plaatste al eerder een reportage van me, totaal verkeerd geplanned: een hippie-huis in een traditionele kerstuitgave. Daar stond m'n waterpijp tussen de engeltjes 😱
 
De meeste poppenhuisbladen zijn, in mijn ogen, wat oubollig, Victoriaanse taferelen voeren de boventoon. Ik zie gelukkig dat in Nederland een van de magazines, Poppenhuis en Miniaturen waar ik regelmatig tutorials voor schrijf, al wat aan het veranderen is. Heel langzaam, want je wilt 't liefst al je oude abonnees behouden, maar ook nieuwe, jonge mensen bereiken.
In Engeland is het nog steeds nagemaakt-oud dat de klok slaat.
Dan vind ik het fijn om wat nieuws te presenteren.
 
De redacteur van 't blad vindt het heerlijk als je 'n verhaal hebt over de familie die in zo'n huis woont, maar ik verzin nooit verhalen bij zo'n huis. Het gaat me om 't inrichten.
Maar omdat ik niet alleen graag een modern huis wilde showen maar daar ook gelijk een moderne lovestory aan wilde vastmaken, verzon ik het verhaal van Richard en Jake. Pas getrouwd. 
 


 
Zo'n artikel: je schrijft 't zelf. De foto's, je neemt ze zelf. Het enige wat ze daar doen is de tekst flink inkorten, ik hield me aan de 500 woorden maar niks hoor, en het publiceren. Alle eer aan mezelf.
Daar komt nog bij dat Jake ineens Fred heet. Misschien lag het te gevoelig, heet een direct familielid van de redacteur Jake?

 

Enfin, ik word gefeliciteerd met m'n publicatie maar ik heb daar niet zoveel mee. Als ze me persoonlijk benaderd hadden en me thuis waren komen bezoeken dan was 't specialer geweest.
Nu hoop ik gewoon dat men oa in Engeland kan zien dat moderne mini's óók leuk zijn. 
 
Een revolutie zal ik wel niet ontketenen.

Reacties