3D printer


Het stond al best lang op mijn verlanglijst: een 3D printer.
Ik zag zoveel mooie dingen voorbij komen op het internet die je eigenlijk nauwelijks van hout kunt maken.
Maar ik wist niet of ik het leuk genoeg zou vinden, of ik het ontwerpen onder de knie zou kunnen krijgen. En dan is het heel veel geld dat je weggooit.
En dus ben ik gewoon ouderwets gaan sparen: koopzegeltjes bij de supermarkt ondere andere en ben ik daarop naar een 3D-printer winkel gereden in Bunschoten Spakenburg om me voor te laten lichten nadat ik mezelf toch wel aardig had ingelezen. (Edit 25-01-24 Inmiddels bestaat dit bedrijf niet meer en kan je terecht in Hoevelaken)
En zo ben ik nu de trotse bezitter van een Flashforge Adventurer 3, een apparaat dat veel op scholen gebruikt wordt omdat het zo gebruikersvriendelijk is.
Het 3D ontwerpprogramma dat me geadviseerd werd, heet Tinkercad. Het is wat primitief maar kan er toch al aardig mee uit de voeten.
En na wat vallen en opstaan heb ik mijn eerste eigen ontwerpen op Lundby-formaat geprint.
Dit wordt uiteraard vervolgd :)


Reacties